Marszałka Józefa Piłsudskiego 40, 43-110 Tychy

Od poniedziałku do piątku : 8:00 - 21:00

Specjalizacje

Fizjoterapia pacjentów bólowych

Terapia mająca na celu eliminacją wszelki zaburzeń somatycznych, dedykowana osobą z przewlekłymi bólami narządu ruchu(kręgosłupa, barku etc.). Dobór odpowiednich technik terapeutycznych pozwala na łagodzenie lub całkowite wyeliminowanie uciążliwych dolegliwości i poprawę jakości życia.

Celem fizjoterapii jest ustalenie dokładnej przyczyny problemu, skąd wziął się ból? Ustalenie mechanizmu przyczynowo-skutkowego, oraz pobudzenie struktur do regeneracji. Terapia pozwala pobudzić zjawiska neurofizjologiczne mające za zadanie przywrócenie prawidłowej osmozy w komórkach(odżywienie), eliminację napięcia, poprawę elastyczności w tkankach, oraz odprowadzenie (drenażu) substancji prozapalnych.

1. Zespoły napięciowe
  2. Bóle kręgosłupa
  3. Bóle stawów
  4. Entezopatie
  5. Tendinopatie
  6. Zrosty powięziowe

Fizjoterapia pooperacyjna

Rehabilitacja po operacji obejmuje kompleksowe działanie po zabiegach chirurgicznych. Dlatego powinni się na nią zgłosić pacjenci, którzy odbyli lub planują odbyć zabieg, mający na celu przywrócenie sprawności w narządach układu ruchu (takich jak kości, stawy lub tkanki miękkie). Prowadzę pacjentów po takich zabiegach jak:

1. rehabilitacja po operacji kręgosłupa,
  2. rehabilitacja po operacjach kończyn górnych i dolnych,
  3. rehabilitacja po zabiegach artroskopowych i endoprotezoplastykach,
  4. rehabilitacja po operacji kolana (np. artroskopii lub endoprotezoplastyce stawu kolanowego),
  5. rehabilitacja po artroskopii barku,
  6. rehabilitacja po artroskopii stawu skokowego,
  7. rehabilitacja po operacji biodra (np. endoprotezoplastyce stawu biodrowego),
  8. rehabilitacja po rekonstrukcji ACL,
  9. inna pooperacyjna rehabilitacja pacjentów ortopedycznych.

Fizjoterapia sportowa

Fizjoterapia dedykowana sportowcom ma działanie prewencyjne. Celem jest dokładna analiza wybranej dyscypliny oraz odnalezienie najsłabszych jej ogniw w łańcuchu kinematyczym. Kolejnym etapem jest cały proces diagnostyki aparatu ruchu, analiza posturalna, protokół palpacyjny, ocena reaktynowości układu nerwowego, testy funkcjonalne, aby poznać możliwości oraz deficyty ze strony organizmu. Dzięki temu potrafimy zaplanować cały proces fizjoterapii dostosowany do aktualnego bloku startowego, oraz wspomóc progress treningowy.
W czym pomagam?

1. Analiza słabych ogniw
  2. Leczenie kontuzji
  3. Ćwiczenia aktywacyjne
  4. Prewencja urazów
  5. Doradztwo w zakresie odnowy

Fizjoterapia uroginekologiczna

To specjalizacja w dziedzinie fizjoterapii, która zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem problemów związanych głównie z miednicą mniejszą. Fizjoterapia uroginekologiczna często uwzględnia całościowe podejście do pacjentki, co oznacza, że ​​fizjoterapeuci zaczynają od oceny i zrównoważenia pracy całego ciała, zanim skupią się na konkretnych problemach ginekologicznych. Istnieje silna korelacja między różnymi obszarami ciała a zdrowiem miednicy, dlatego zrozumienie tej współpracy jest kluczowe dla skutecznego leczenia. Do najczęstszych dysfunkcji nalezą:

1. Bolesne miesiączki
  2. Bolesne współżycie
  3. Wysiłkowe nietrzymanie moczu
  4. Dolegliwości bólowe w obrębie miednicy mniejszej oraz mięśni dna miednicy
  5. Dolegliwości bólowe w ciąży
  6. Zespoły napięciowe w obrębie mięśni dna miednicy
  7. Przygotowanie do porodu

Fizjoterapia w ciąży

Fizjoterapia w ciąży jest specjalistycznym obszarem, który skupia się na utrzymaniu zdrowia fizycznego kobiety w czasie ciąży, łagodzeniu dolegliwości związanych z jej zmianami fizycznymi oraz przygotowaniu do porodu i okresu poporodowego. Oto kilka kwestii, które fizjoterapeuci uwzględniają w pracy z kobietami w ciąży:

1. Nietrzymanie moczu
  2. Rozejście spojenia łonowego
  3. Obrzęki kończyn
  4. Drętwienie kończyn
  5. Dolegliwości bólowe kończyn
  6. Przygotowanie do porodu
  7. Ćwiczenia ogólnorozwojowe

Przed rozpoczęciem programu fizjoterapeutycznego w ciąży, zawsze zaleca się skonsultowanie się z lekarzem. Każda ciąża jest wyjątkowa, a podejście fizjoterapeutyczne powinno być dostosowane do indywidualnych potrzeb pacjentki. Regularne wizyty u fizjoterapeuty mogą pomóc w utrzymaniu zdrowia fizycznego i psychicznego kobiety w ciąży oraz przygotować ją do porodu i okresu poporodowego.

Fizjoterapia poporodowa

To obszar fizjoterapii, który skupia się na wsparciu kobiet po porodzie w powrocie do pełnej sprawności fizycznej i radzeniu sobie z ewentualnymi problemami zdrowotnymi, które mogą wystąpić w okresie połogu. Poniżej przedstawiam kilka aspektów, które są często uwzględniane w fizjoterapii poporodowej:
Ocena stanu pacjentki

1. Rehabilitacja rozejścia mięśni prostych brzucha
  2. Terapia mięśni dna miednicy
  3. Terapia w dolegliwościach bólowych
  4. Terapia blizny po cięciu cesarskim, nacięciu/pęknięciu krocza
  5. Terapia w dysfunkcjach narządów miednicy mniejszej
  6. Sprawdzenie stanu mięśni dna miednicy
  7. Przygotowanie do powrotu do aktywności ruchowej

Fizjoterapia Psychosomatyczna

Psychosomatyka to dziedzina nauki zajmująca się badaniem wzajemnych relacji pomiędzy ciałem a strefą psychiczno-emocjonalną. W ciele zapisuje się wiele wydarzeń z naszego życia, które tworzą określone wzorce posturalne czy tkankowe, które potrafią zaburzyć postawę naszego ciała.

Celem fizjoterapii jest uwolnienie nagromadzonych napięć, poprawienie pracy autonomicznego układu nerwowego, oraz eliminacja tzw dystraktorów (czynników dekoncentrujących). Często pacjenci z problemami psychosomatycznymi doświadczają bólu lub innych dolegliwości fizycznych, które nie mają wyraźnej przyczyny organicznej, ale są związane z reakcją ciała na stres lub emocje.

Do najczęstszych dysfunkcji należą:

1. bóle różnych okolic w ciele
  2. zaburzenia snu